Cum interpretam anunturile de joburi
Anuntul de recrutare reprezinta primul contact dintre un candidat si un potential angajator. Este bine sa extragi maximum de informatii dintre cele puse la dispozitie prin aceste anunturi.
Anuntul de recrutare reprezinta primul contact dintre un candidat si un potential angajator. Este bine sa extragi maximum de informatii dintre cele puse la dispozitie prin aceste anunturi. In acest fel, poti face chiar tu o prima selectie a joburilor si a companiilor care par sa se potriveasca experientei si personalitatii tale.
Mai mult, aceste informatii te vor ajuta sa iti pui in evidenta aspectele relevante din CV, sa realizezi o scrisoare de intentie potrivita postului si companiei, iar, astfel, poti creste sansele ca aplicatia ta pentru un job sa fie cu mai mare usurinta remarcata de catre cel care o analizeaza.
Persoana organizata, flexibila, responsabila, cu bune abilitati de comunicare, proactiva, dinamica, sociabila, cu spirit de echipa - sunt doar cateva dintre cerintele ce apar frecvent in anunturile de recrutare, alaturi de descrierea responsabilitatilor. Ce se ascunde, de fapt, in spatele unor astfel de cuvinte?
Sunt cazuri in care, prin intermediul anuntului de recrutare, poti afla destul de multe informatii despre companie. Fie exista o descriere a acesteia, fie se cunoaste numele companiei in cadrul careia este deschis postul.
Exista si situatii in care numele companiei nu este specificat - eventual, recrutarea este intermediata de o agentie de recrutare. In acest caz, inca poti afla informatii despre companie, analizand cu atentie anuntul.
Fiecare companie are propria "cultura organizationala", care face fiecare organizatie distincta de altele. Exista companii:
axate pe individualism, rezultate si succes;orientate catre angajati, in care se pretuieste loialitatea;caracterizate de flexibilitate sau rigiditate (spre exemplu: cu proceduri standard de operare, structura fixa);intreprinzatoare - dezvoltand continuu noi programe si servicii;expansioniste - cauta sa mareasca mereu numarul de clienti si de angajati.
Cultura unei organizatii se reflecta, de multe ori, prin intermediul angajatilor, informatiile pot transpare mai usor sau trebuie cautate si interpretate. Cauta in anunt cuvinte care sa exprime aceste caracteristici (de exemplu: "tanara si dinamica" sau "companie recunoscuta, orientata catre rezultate" etc.).
Descrierea tipului de persoana cautata, asa numitul "candidat ideal", iti poate oferi indicii despre tipul companiei si aspectele pe care aceasta le apreciaza la angajatii sai.
Mai mult, aceste informatii te vor ajuta sa iti pui in evidenta aspectele relevante din CV, sa realizezi o scrisoare de intentie potrivita postului si companiei, iar, astfel, poti creste sansele ca aplicatia ta pentru un job sa fie cu mai mare usurinta remarcata de catre cel care o analizeaza.
Persoana organizata, flexibila, responsabila, cu bune abilitati de comunicare, proactiva, dinamica, sociabila, cu spirit de echipa - sunt doar cateva dintre cerintele ce apar frecvent in anunturile de recrutare, alaturi de descrierea responsabilitatilor. Ce se ascunde, de fapt, in spatele unor astfel de cuvinte?
Detalii despre companie
Sunt cazuri in care, prin intermediul anuntului de recrutare, poti afla destul de multe informatii despre companie. Fie exista o descriere a acesteia, fie se cunoaste numele companiei in cadrul careia este deschis postul.
Exista si situatii in care numele companiei nu este specificat - eventual, recrutarea este intermediata de o agentie de recrutare. In acest caz, inca poti afla informatii despre companie, analizand cu atentie anuntul.
Fiecare companie are propria "cultura organizationala", care face fiecare organizatie distincta de altele. Exista companii:
axate pe individualism, rezultate si succes;orientate catre angajati, in care se pretuieste loialitatea;caracterizate de flexibilitate sau rigiditate (spre exemplu: cu proceduri standard de operare, structura fixa);intreprinzatoare - dezvoltand continuu noi programe si servicii;expansioniste - cauta sa mareasca mereu numarul de clienti si de angajati.
Cultura unei organizatii se reflecta, de multe ori, prin intermediul angajatilor, informatiile pot transpare mai usor sau trebuie cautate si interpretate. Cauta in anunt cuvinte care sa exprime aceste caracteristici (de exemplu: "tanara si dinamica" sau "companie recunoscuta, orientata catre rezultate" etc.).
Descrierea tipului de persoana cautata, asa numitul "candidat ideal", iti poate oferi indicii despre tipul companiei si aspectele pe care aceasta le apreciaza la angajatii sai.