Ce iti trebuie pentru a avea mai mult succes
De ce oare se spune ca femeile inteligente nu sunt niciodata, sau nu sunt inca, egale cu barbatii cu acelasi grad de inteligenta? De ce oare cei mai descurcareti dintre barbati reusesc sa faca cariera fara sa munceasca la fel de mult ca multe dintre femei, si sunt deci foarte admirati, in timp ce colegele lor nu?
Motivele sunt destul de evidente: femeile care sunt preocupate obsedant de munca lor aproape niciodata nu reusesc sa se evidentieze la adevarata lor valoare; de cele mai multe ori sunt prea obosite, ori sunt nervoase si preocupate.
E momentul sa schimbam ceva! Iata cateva idei:
Nu te victimiza pentru a obtine ceva
Evolutia de la angajata extenuata la femeia de succes admirata incepe cu renuntarea la obiceiul de a te lamenta mereu, de a te auto-compatimi si de a te pedepsi pentru micile greseli. Pentru a obtine ceva, cum ar fi o crestere salariala, o pozitie mai buna sau o mana de ajutor necesara, trebuie sa ai o atitudine puternica si sigura. Trebuie sa folosesti un ton detasat si calm, care sa lase sa se subinteleaga cat esti de buna in activitatea ta profesionala si sa te arati indispensabila. E mai bine un pic de duritate - care ii va preocupa pe cei din jur - decat o voce plangareata si ochii umflati si obositi care ii vor face pe sefi sa creada ca esti o masochista, care va lucra oricat si oricand. In concluzie, trebuie sa stii si cum sa te prezinti mereu proaspata si radioasa la intalnirile-cheie.
Anunta ceva mai bine mai devreme decat prea tarziu
Daca nu ai reusit sub nici o forma sa termini un proiect la data stabilita, daca in curand va iesi la suprafata ca nu reusesti sa respecti o scadenta, trebuie sa anunti din timp acest lucru. Lasa la o parte povestirile melodramatice, medicul care te-a diagnosticat in ultimul moment o cadere nervoasa, scuze precum mama care a facut o criza de inima, copiii care plang acasa -aceste sunt scuze pe care sefii nu le agreeaza. O femeie de succes va sti cum sa se planga, dar - sa tii bine minte - o va face INAINTE si cu cap.
Fii draguta cu colegii si colegele
Femeia de succes nu le poate face nici chiar ea pe toate, de aceea trebuie sa folosesti la maximum inclusiv cunostintele colegilor. Creeaza-ti relatii foarte bune cu persoane complementare, care sa stie si sa vrea sa faca ceea ce nu stii, nu doresti sau nu ai timp.
Ascunde semenele oboselii
Femeia de succes nu oboseste niciodata, ci straluceste mereu!
De aceea, chiar daca a lucrat pana dimineata pentru a termina un proiect, va spune ca totul a fost o nimica toata! Astfel se va raspandi vestea cat este de geniala, si cum doar ea poate sa rezolve orice problema intr-o clipita! Aparenta pe care o lasa ca face totul fara efort trebuie sa devina un stil inconfundabil, apreciat de toti, invocat in momente decisive si recompensat.
Nu fa scene de nervi
Fii mereu calma si nu te infuria sub nici o forma sau in mod direct cu sefii; incearca sa iti pastrezi cumpatul si sa nu creezi situatii conflictuale greu de depasit.
Renunta la a mai fi mereu "mama ranitilor"
O angajata considerata "mama ranitilor" este genul care se vaicareste mereu ca nu mai poate, dar care apoi accepta sa lucreze ca o disperata, care se lasa calcata in picioare dar iarta imediat. Femeia de succes va fi in relatii bune cu persoanele care dau dovada de etica in orice imprejurare, cu cei cu care face afaceri, cu cei mai amarati si care merita atentia si ajutorul sau - dar in nici un caz nu va fi draguta cu absolut toata lumea.
Renunta la a mai fi perfecta
Femeia de succes e posibil sa fi fost premianta clasei sau preferata profesorilor, dar nu va marturisi asta tuturor. Va avea o atitudine modesta, fara a-si aduce mereu laude, va fi intelegatoare cu colegii si isi va recunoaste limitele.
Nu iti fie teama daca vei fi considerata de catre unii oportunista
Se intampla uneori ca succesul tau sa deranjeze. Sefii iti vor spune ca "nu mai esti aceeasi fata ca altadata", colegii iti vor intoarce spatele pentru ca nu vei mai accepta sa faci si munca lor si vei invata sa spui si Nu. Dar nu iti fie teama, rezultatele nu se vor lasa asteptate!
Foloseste-ti sarmul!
E mai apreciat decat carisma! Carisma genereaza invidii, dar sarmul (care este combinatia de amabilitate, disponibilitate atunci cand e cazul si usurinta in a face lucrurile) ii cucereste pe toti, de la oameni de afaceri la portari.
Construieste-ti o aura de mister
Talentul tau in a face lucrurile trebuie sa devina memorabil si greu de explicat, trebuie ca lumea sa vorbeasca de tine, chiar si de rau, important e sa vorbeasca! Trebuie sa fii mereu pe faza, prezenta, mereu in contact cu ceilalti, atat telefonic cat si pe e-mail. Important e sa te simti misterioasa, puternica, hotarata si deosebita - unora nu le va conveni dar vei vedea ca veti atrage multi discipoli care te vor aprecia cu adevarat!