6. Sunt suficient de receptivi romanii la training-uri?
Training-ul si invatarea permanenta reprezinta cele mai puternice mijloace de motivare a angajatilor, indiferent de pozitia pe care o ocupa in organizatie, insa companiile au abordari si atitudini diferite. Avem clienti cu departamente puternice OD (organization development), care fac planuri pe termen lung si care urmaresc obiective importante de business, dar am intalnit si potentiali clienti, cu cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, care nu aveau alocat nici un euro pentru instruire. Industria de training se afla inca in faza de copilarie, atat in ceea ce priveste asteptarile clientilor, cat si a maturitatii programelor livrate.
7. Cum ii 'convingeti' pe cei care privesc cu reticenta training-urile?
Daca ne referim la potentialii clienti, nu cred ca exista o reteta universala. Conteaza foarte mult alinierea la obiectivele strategice, experienta si recomandarile pe care le ai, posibilitatea de a customiza, pentru a ajunge cat mai aproape de nevoile specifice, flexibilitatea de care dai dovada. E mai usor atunci cand spui ca ai lucrat direct pentru sute de clienti, de pe patru continente... Nu in ultimul rand, ne preocupa sa punem in practica sloganul companiei, "training cu rezultate".
8. Este acest domeniu afectat de situatia economica actuala?
Desi mai este mult loc pentru crestere, ar fi o naivitate sa credem ca 2009 va fi un an usor. Programele pe termen lung s-au transformat in programe pe termen mediu, sau chiar pe termen scurt, partenerii nostri au bugetele in schimbare si asteapta cu prudenta perioada urmatoare. Mesajul principal pe care il dau celor cu care discut despre importanta training-ului acum, cand traversam "o zona cu turbulente", este ca avem nevoie de training pentru eficientizare, cresterea productivitatii, motivare si adeziune la strategiile companiei.
Instruirea nu trebuie vazuta ca un eveniment izolat in viata organizatiei, ci ca un proces permanent, cu etape si actiuni care trebuie sa ne duca mai aproape de indeplinirea obiectivelor. In plus, "batalia pentru talente" nu s-a incheiat. Oamenii foarte buni au nevoie sa inteleaga ca sunt sustinuti si ajutati sa se dezvolte. Absenta trainingului poate transmite intern un mesaj periculos, despre lipsa de interes in cariera si aspiratiile de crestere ale oamenilor.
poate ne da-ti o adresa de contact?
Fa bani de acasa scriind articole. www.scriearticole.wordpress.com