Ai calitatile unui bun manager?
Pentru a fi un bun manager, indiferent de domeniul in care profesezi, nu este suficient sa iti duci la bun sfarsit sarcinile zilnice si
Pentru a fi un bun manager, indiferent de domeniul in care profesezi, nu este suficient sa iti duci la bun sfarsit sarcinile zilnice si sa pui in practica toate cunostintele profesionale pe care le-ai dobandit. In afara acestor lucruri trebuie sa dai dovada de anumite calitati.Aceste aptitudini, asa cum ai fi tentata sa crezi, nu este nevoie sa le ai din nastere, ci le poti deprinde pe masura ce avansezi si acumulezi experienta.
Ca manager, trebuie sa indeplinesti anumite obiective care tin atat de tine, cat si de cei aflati in subordinea ta:
sa castigi increderea diversilor parteneri cu care compania ta colaboreaza;
sa contribui la crearea fidelitatii propriilor tai subalterni;
sa mentii motivatia membrilor echipei pe care o conduci;
sa ameliorezi comunicarea in interiorul companiei prin rezolvarea deficientelor cu care se confrunta diferite departamente ale firmei si sa-ti aduci o contribuitie eficienta in rezolvarea acestor probleme;
sa identifici corect problemele de care echipa, sau chiar compania, se pot lovi la un moment dat si sa gasesti cele mai bune solutii pentru rezolvarea acestora.
Pentru a atinge toate aceste obiective, pentru a face fata cu succes diverselor probleme ce apar in activitatea de zi cu zi a companiei, ca manager, trebuie sa dai dovada de anumite calitati fie ele native ori dobandite:
sociabilitatea: trebuie sa poti stabili cu usurinta contacte cu partenerii, iar daca esti o persoana timida sau emotiva acest lucru nu ar fi realizabil;
tactul: este nevoie sa dai dovada de rabdare, amabilitate, simtul umorului, de abilitatea de a ceda in unele privinte si de a nu fi rigida in fata oportunitatilor;
memoria si capacitatea de a retine usor fapte, date, nume sau figuri;
prezenta de spirit, intuitie, imaginatie in rezolvarea unor situatii neprevazute;
rapiditate in gandire si in luarea deciziilor;
capacitate de analiza si sinteza;
simt de organizare;
onestitate, corectitudine, obiectivitate;
abilitati de comunicare;
putere de munca si capacitatea de a fi disponibila la orice ora;
capacitatea de a te adapta programelor de munca neregulate.
Pe langa toate aceste calitati, trebuie sa dai dovada de o foarte buna pregatire teoretica si o cultura generala solida. Din acest motiv, cursurile de specializare trebuie privite cu mare interes fiindu-ti de un real ajutor pentru evolutia profesionala, dar si personala.