Cum ne comportam intr-un mediu dominat de barbati?
Majoritatea colegilor tai de serviciu sunt barbati si iti pui intrebarea: "Cum sa ma comport astfel incat sa colaboram cat mai eficient?" Ei bine, totul porneste din capul locului de la comunicare. Daca vom incepe sa observam si sa intelegem diferentele dintre femei si barbati in a vorbi, a asculta, a comunica non-verbal, a se exprima, vom incepe sa gestionam din ce in ce mai bine relatiile noastre cu ceilalti.
Barbatii se concentreaza de obicei pe un singur lucru, in vreme ce femeile pot sa asculte o conversatie, sa verifice un raport si pot sa observe si un coleg ce se furiseaza, de exemplu, din incapere. Deci atata vreme cat prioritatea barbatului caruia i te adresezi este alta decat conversatia cu tine, el nu iti va da atentie. Nu pentru ca nu vrea sau nu meriti, ci pentru ca are cu adevarat altceva mai important de facut: un deadline presant, un client la telefon etc.
Barbatii nu pun multe intrebari inainte de a incepe un proiect, ei il incep pur si simplu si "vom mai vedea noi", in timp ce femeile cer foarte multe informatii inainte. Probabil si pentru ca, de obicei, barbatii nu cer informatii pentru a ajunge intr-un anume loc, avand un spirit al orientarii foarte dezvoltat. Femeile, in schimb, intreaba pentru a clarifica toate detaiile in mintea lor si chiar pentru a-si imbunatati munca. Asadar daca sunteti femei manager, verificati daca subalternii vostri barbati au inteles bine despre ce este vorba, care sunt cerintele proiectului. Sa nu va inchipuiti