10 rezolutii care fac diferenta in 2008
Increderea in tine, organizarea, creativitatea, relatia cu echipa si colaboratorii sunt aspecte pe care trebuie sa le imbunatatesti anul acesta pentru a obtine rezultate maxime. Pentru ca hotararile tale sa se materializeze, pune-ti la punc un plan de bataie.
1. Invinge stresul
Te-ai saturat pana peste cap sa iti rozi unghiile, sa simti crampe in stomac si sudoarea rece invadandu-ti fruntea... Este timpul sa pui capat acestui stres care iti afecteaza activitatea. Lumea profesionala este plina de evenimente care genereaza stresul. In loc sa incerci mereu sa le eviti, invata cateva tehnici simple pentru a le administra.
Incepe printr-o buna respiratie abdominala. Atunci cand simti ca te cuprinde starea de panica, incearca sa iti relaxezi muschii si sa expiri profund. Apoi trage adanc aer in piept si expira din nou.
Atunci cand desfasori o activitate intensa, pastreaza-ti un sfert de ora din pauza de pranz pentru a citi cateva pagini dintr-o carte buna sau a asculta muzica preferata. Poti face chiar o plimbare intr-un ritm alert.
Nu uita ca sunt si alti factori care te ajuta sa rezisti la stres. O alimentatie echilibrata si o activitate fizica contribuie in mare masura la o mai buna pregatire fizica pentru a face fata situatiilor stresante.
2. Fii mai sigura pe tine
Increderea in sine este indispensabila pentru a evolua, dar dobandirea ei presupune o munca de lunga durata. Incepe prin a-ti stabili obiective simple care te vor face sa iti castigi progresiv increderea in tine. Vei avea curajul sa iei cuvantul in sedinte, sa faci propuneri originale, sa iti sustii punctul de vedere si sa iti exprimi dezacordul fata de o anumita idee sau opinie.
Fa liste cu toate obiectivele pe care vrei sa le atingi, precum si cu punctele tale forte si cu cele slabe. Primele te vor incuraja iar pe celelalte va trebui sa le imbunatatesti. Fixeaza-ti un plan pentru a progresa in timp.
Cultiva-ti infatisarea, modul de a conversa si de a actiona. Persoanele care nu au incredere in propriile forte se incurca in anumite detalii ce le pun in dificultate realizarea anumitor obiective.
Evita momentele neplacute si evalueaza riscul real al fiecarei situatii. O idee gresita, o decizie eronata, o cerere neindeplinita... toate acestea sunt aspecte care te fac sa iti pierzi treptat increderea in tine.
3. Fii creativa
Creativitatea nu este rezervata doar domeniilor artistice ci poate avea diverse forme de manifestare. Ea iti permite sa ai cat mai multe idei, indiferent de ce domeniu sunt legate. Pentru a nu fi in pana la viitoarea sedinta, ia-ti cateva masuri de precautie.
In primul rand uita de ideea preconceputa potrivit careia creativitatea este nativa. Rezerva-ti o anumita perioada a zilei in care sa cauti idei, singura sau impreuna cu colegii. In acest timp concentreaza-te pe un anumit subiect si ai grija sa nu fii intrerupta. Ia in calcul toate aspectele legate de tema respectiva si propune-ti mai multe variante pentru o anumita solutie. Nu iti interzice nicio idee sub pretextul ca este ridicola sau insuficient elaborata ci consider-o una dintre sugestiile care te vor ajuta sa descoperi o idee geniala.
4. Organizeaza-te mai bine
Nu mai depozita pe birou maldare de dosare, in calculator diverse foldare, iar in casuta de email zeci de emailuri necitite. 2008 va fi anul ordinii si al organizarii optime. Claseaza si aseaza toate documentele, iar apoi fa-ti un plan de activitate anual pe care vei fi nevoita apoi doar sa il actualizezi saptamanal. Te poti declara salvata daca poti sa introduci deja in calandar proiectele mari pe care le vei dezvolta anul acesta si datele importante cum ar fi deadline-urile
Este inutil sa folosesti mai multe agende in acelasi timp: privata, de birou sau pe suport electronic. Ele nu vor face decat sa se suprapuna si vei pierde timpul consultandu-le si actualizandu-le pe toate. Alege un format unic care te avantajeaza. Este de preferat sa optezi pentru o agenda portabila pentru ca iti permite sa mixezi si sa completezi intalnirile profesionale cu cele personale si astfel sa faci economie de timp.
5. Fii activa
Chiar daca te simti bine in cadrul companiei si cu postul pe care il ocupi, cu siguranta speri la mai mult. Pentru a-ti pune in aplicare ambitiile personale, fa un demers proactiv. Identifica si claseaza activitatile cheie pe care le intreprinzi astfel incat sa adopti cel mai bun comportament pentru a le indeplini si a te inscrie in proiectele mari.
Identifica aspectele care iti pun in dificultate activitatea. Aceasta evaluare cere un anumit timp dar are multe avantaje. Fa cunoscute anturajului centrele tale de interes precum si calitatile tale. Este cea mai buna metoda pentru a fi tinuta la curent cu planurile companiei si proiectele in curs de aprobare . Nu trebuie decat sa identifici ce poti exploata si sa te oferi in mod voluntar. Cea mai buna metoda pentru a lua parte la un proiect este sa il initiezi chiar tu. Astfel, atunci cand intrevezi oportunitati, nu ezita sa faci propuneri.
6. Fii mai indrazneata
Pentru a indrazni fara a incalca limitele, alege domeniile in care te descurci cel mai bine. Fie ca este vorba despre un proces pe care il stapanesti in intregime, de un proiect nou, de o procedura gresit definita sau de o schimbare a conducerii, profita de acestea pentru a propune o imbunatatire, dar nu lansa idei in van. Trebuie sa fii sigura ca vei participa si tu la realizarea ei daca va fi sustinuta si aprobata. Tinteste un proiect sau o activitate care te intereseaza si pe care o vei putea valorifica.
Indrazneala poate consta in a actiona inaitea celorlati. De exemplu, in timp ce unii dintre colegii tai se gandesc cateva luni pentru a verifica sansele de succes ale unei idei, altii reusesc sa le estimeze in cateva saptamani. O capacitate buna de analiza si increderea in sine sunt atributele cheie.
7. Dezvolat relatii excelente cu colaboratorii
Profita de inceputul anului pentru a-i cunoaste mai bine pe cei cu care lucrezi si pentru a te apropia de ei. Aceste legaturi vor fi benefice muncii si starii tale de spirit. Intoarcerea din concediu poate fi o ocazie buna pentru a propune o iesire in grup. De asemenea poti profita de orice aniversare pentru a organiza o iesire la masa cu intreaga echipa.
Inceputul de an este de asemenea o buna ocazie pentru a pune bazele unei legaturi de durata cu noi colaboratori sau cu cei cu care in ultimul timp relatiile au fost mai tensionate. Abordeaza fiecare situatie frontal si impartaseste-le celorlati dorinta de a lasa trecutul la o parte. O vorba buna, o urare sau o iesire la cafea sunt suficiente pentru a inviora o relatie.
8. Felicita-ti si incurajeaza-ti echipa
In cazul in care esti lider de echipa, acorda mai multa atentie relatiei cu aceasta si recunoaste-i performantele. Secretul reusitei consta in mare parte si in increderea pe care stii sa o construiesti in randul echipei tale. Inainte de a te lansa in noi proiecte, fa bilantul activitatii echipei tale pe anul care s-a incheiat si felicta fiecare membru in parte. Explica-i unde a facut progrese si ce trebuie sa faca pentru a evolua si asigura-l ca ai observat implicarea si eforturile lui pentru a obtine performanta. Poti opta pentru o felicitare colectiva sau individuala, important este ca ceilalti sa stie ca ai observat progresele lor.
Mobilizeaza-te pentru a pastra acest obicei pe tot parcursul anului si fa lunar evaluari. Nu trebuie sa iti petreci timpul felicitandu-i pe toti ci doar sa strecori o vorba buna si o incurajare din cand in cand si mai ales atunci cand consideri ca este cazul. Nu uita nici deceptiile deoarece in acest moment intreaga echipa va fi afectata si va avea nevoie de incurajarile tale.
9. Deleaga mai mult si mai bine
Pentru acest lucru, trebuie sa incepi prin a identifica activitatile pe care poti sa le delegi. Analizeaza-ti atributiile si activitate astfel incat sa stii cine ar putea face acel lucru in locul tau. Dupa prima saptamana a lunii ianuarie, noteaza fiecare activitatea a ta precum si timpul pe care i-l dedici. Acest lucru iti va permite sa scapi de sarcini de insemnatate mica a caror indeplinire iti ia mult timp.
Odata ce ai luat o hotarare in ceea ce priveste delegarea anumitor sarcini, informeaza-ti colaboratorii si anturajul cine va fi responsabilul pentru indeplinirea ei pentru a sti cu cine trebuie sa tina legatura. Trebuie sa le explici acestora scopul delegarii tale si o poti explica ca pe o promovare. Fii atent la reactiile delegatilor si fii in preajma lor cel putin in prima luna pentru a te asigura ca se achita corespunzator de noile responsabilitati.
10. Fii cea mai buna
Imbunatateste-ti activitatea mereu, invata de la ceilatii, fii receptiva si nu rata nicio sansa sa iti dovedesti calitatile. Aprofundeaza-ti deprinderile si fii mereu receptiva pentru a dobandi noi competente care te ajuta sa obtii performante. Profita de inceputul de an in care activitatea este mai putin intensa pentru a-ti completa anumite lacune. Nu ezita sa le prezinti superiorului tau si sa ceri sa urmezi anumite cursuri de formare profesionala.
Incearca sa cunosti cat mai multi profesionisti care activeaza in domeniul tau si sa iti creezi o adevarata retea profesionala. Iti va fi mult mai usor sa fii la curent cu noutatile si sa fii considerata ca facand parte dintre cei mai buni.