Investitia in tineri, poveste cu happy-end sau ecuatie de gradul intai?
Carieră · Educatie / De Elena Visan, 30.06.2008

Tinerii isi doresc publicitate. Pentru ca, spune lumea, in publicitate e "trendy-fashion-cool", se plateste bine si ai libertate de miscare. Dar reciproca? Publicitatea isi doreste tineri?

Tinerii isi doresc publicitate. Pentru ca, spune lumea, in publicitate e "trendy-fashion-cool", se plateste bine si ai libertate de miscare.
Dar reciproca? Publicitatea isi doreste tineri? Vorbim oare de o ecuatie perfecta?
Eu zic ca da. Si nu numai ca ii doreste, dar are o nevoie reala de ei. De vazut, insa, care este necunoscuta in aceasta ecuatie.

Agentiile de publicitate au fost intotdeauna interesate de tineri, iar motivele sunt bine cunoscute: tinerii aduc un suflu nou - de la ideile originale pe care le au si pana la pasiunea si entuziasmul molipsitor - si au o contributie importanta in cultura organizationala a companiei si in business.

Pentru procesul de recrutare, unele agentii apeleaza la companii de headhunting specializate. In altele, este responsabilitatea departamentului de resurse umane - dupa cum este cazul si la Tempo. Unde ne gasim oamenii? Chiar in mediul lor: adica pe Internet, in facultati, la evenimentele de specialitate adresate studentilor... sau "cultivandu-i" inca de mici, investind in programe educationale, pe care le concepem special pentru ei.

Da, agentiile au inceput sa inteleaga si sa isi asume rolul de educator si de mentor al tinerei generatii. De cativa ani, conceptul de CSR a inceput sa se regaseasca si in industria media & advertising, indeosebi in aria educativa. Auzim de tot mai multe programe, concursuri, internship-uri, pe care agentiile de publicitate le dezvolta pentru studenti, iar focusul tuturor aceste programe este pe gasirea celor mai talentati tineri ai momentului, pe educarea si promovarea lor.

Indraznesc sa spun ca, pe de o parte, investitia in tineri este un "must", iar explicatia este cat se poate de pragmatica: investind in ei inca de pe bancile facultatilor, agentiile isi pot "creste" viitorii angajati. Pe de alta parte insa, asistam la un semn de maturitate din partea agentiilor, care sunt dispuse sa impartaseasca generatiilor urmatoare know-how-ul si expertiza lor, asigurand astfel o continuitate si totodata o regenerare a industriei - si aici transpare cu adevarat componenta de CSR.

Iata un exemplu la indemana: programul "15forCannes", initiat de agentia noastra impreuna cu Gradinita - Scoala Alternativa de Gandire Creativa, prin care ne-am propus ca in fiecare an sa facilitam accesul a 15 studenti romani la Festivalul de Publicitate Cannes Lions. De ce am ales acest eveniment? Pentru ca experienta Cannes-ului nu se rezuma doar la acordarea de premii si la recunoastere, ci este o scoala in sine, care intr-o saptamana reuseste ceea ce facultatile nu reusesc in ani: sa construiasca o elita, sa educe spiritul de competitie, sa creasca exigentele personale si sa ofere o platforma comuna viitorilor copywriteri si art directori, astfel incat acestia sa poata interactiona direct cu adevaratii profesionisti, sa invete de la ei si sa ii depaseasca.

Pentru a concluziona, orice student aflat la granita intre studentie si job, care a trecut prin experienta unui astfel de program, va fi si se va simti mult mai bine pregatit in fata noilor provocari, avand de partea sa un avantaj competitiv de invidiat. In fapt, ce angajator nu si-ar dori un junior care vine deja cu un background solid si aplicat? Tocmai aici insa intervine si necunoscuta ecuatiei: unde va alege sa mearga tanarul nostru? In agentia care i-a oferit aceste beneficii, ca semn de multumire, completand astfel deznodamantul unei povesti cu happy-end (si, adaug, cat se poate de mercantila)? Sau va folosi tot ceea ce a invatat in compania de care se simte cu adevarat atras? Si sa presupunem ca variantele nu coincid...

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro