Carieră. Cât de mult ar trebui să stea angajaţii pe Facebook

Carieră / 07.12.2015

Mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet (56%) au un cont de Facebook, peste media europeană. În luna septembrie 2015, Facebook a atins un record istoric, un milliard de oameni conectați la rețea într-o singură zi, iar în România a depășit pragul de 8 milioane de persoane.

Deși cei mai mulți consideră că site-urile de rețele sociale precum Facebook, Instagram și Twitter sunt o pierdere de vreme, o serie de studii au arătat exact opusul. Da, surprinzător, studiile au arătat că persoanele care folosesc site-urile de social media sunt cu 9% mai productive decât persoanele care nu folosesc social media.

Pare de necrezut. Cum poți deveni mai productiv, în condițiile în care aceste site-uri îți distrag atenția de la sarcinile zilnice? Cercetătorii cred că site-urile de rețele sociale le oferă angajaților o pauză bine meritată pentru creier. În plus, se pare că oamenii care sunt mai sociabili și sunt conectați cu alți oameni prin intermediul rețelelor sociale interacționează mai bine cu colegii de muncă și rezolvă mai repede și mai bine problemele care apar.


“Chiar dacă studiile susțin că rețele de social media pot crește productivitatea unui angajat, cele mai multe companii nu aderă la acest punct de vedere. Stigmatul de social networking ca activitate prin care pierzi timp, cu siguranță pare să domine percepția celor mai multe companii.Multe firme blochează sau monitorizează îndeaproape aceste site-uri”, spune Andrei Văcaru, trainer HPDI.

Sume uriașe cheltuite pentru “spionarea” angajaților

Nu toți angajatorii sunt de acord că vizitele repetate pe Facebook și Twitter sunt benefice. O firmă de avocatură din America a efectuat un sondaj pe mai mult de 100 de angajatori pentru a aduna informații despre cum social networking a afectat relațiile dintre manageri și subalterni. Studiul, citat de HR Tools, a constatat că 56% dintre angajatori au monitorizat activitățile online ale oamenilor în timpul orelor de program. 38% au blocat angajaților accesul la site-urile de social media și 6 % au concediat angajații care le-au folosit în timpul oreleor de program.  


Mai mult decât atât, angajatorii verifică conturile de social media ale angajaților pentru a vedea ce anume postează aceștia despre companiile în care lucrează. De exemplu, companiile aeriene Virgin Atlantic au concediat 13 angajați pentru postările nu foarte prietenoase despre companie.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro