Cele mai puternice femei din lume, prin veniturile anuale si prin valoarea contractelor pe care le semneaza, nu si-au pierdut, asa cum vei vedea...
Cele mai puternice femei din lume, prin veniturile anuale si prin valoareacontractelor pe care le semneaza, nu si-au pierdut, asa cum vei vedea,farmecul si tineretea. Am selectat din topul revistei Fortune al celormai bogate femei de afaceri din lume cateva nume "cu rezonanta" dinprimele 20.
1. Carly Fiorina - are 48 de ani, presedinte si CEO la companiaHewlett-Packard si se mentine in acest top de 15 ani. A condus negocierilede preluare a companiei Compaq de catre Hewlett-Packard, in schimbulsumei de 18,7 miliarde de dolari. In legatura cu aceasta victorie pe carea obtinut-o, Carly Fiorina declara: "mi s-a reconfirmat un principiufundamental si anume ca lucrul cel mai important de care are nevoie unconducator este busola interna". |
2. Betsy Holden - are 46 de ani si este co-CEO la compania KraftFoods. Titlul de co-CEO nu-i diminueaza cu nimic puterea. Holdensupravegheaza aproape 75% din cele 34 de miliarde de dolari din veniturilecelei de-a doua companii de produse alimentare din lume, infiintata iniunie 2001. Anul acesta ea a realizat o crestere a venitului cu 18%,aceasta fiind cea mai mare crestere realizata pana acum in cadrulcompaniei. |
3. Meg Whitman - are 46 de ani si este presedinte si CEO al companieieBay. Ea a facut regulile internetului. Condusa de Whitman, veniturilecompaniei eBay si ale internetului se dubleaza de la an la an iar valoareavanzarilor pe anul 2002 au fost estimate la 14 miliarde de dolari. Insectorul tehnologic care este in dezvoltare, anul trecut s-a inregistrato crestere de peste 30%.
|
4. Indra Nooyi - are 46 de ani si este presedinte si CEO la companiaPepsiCo. Femeie cu o vointa de fier si un strateg pe probleme financiare,ea a semnat in ultimii ani contracte in valoare de 30 de miliarde dedolari. Anul acesta se asteapta o crestere procentuala a castigurilorcompaniei Pepsi de cel putin 13%. Dar noul produs energizant Coke iiva face Indrei munca mult mai grea decat pana acum, intr-un mod placut,bineinteles. |
5. Andrea Jung - are 44 de ani si este presedinte si CEO al companieiAvon Products. In mainile ei se afla un intreg brand internationaldin industria produselor cosmetice. Acum este pe cale de a-si mariveniturile cu 10% fata de 2002 si continua sa inspire acelasi devotamentextraordinar. Directoarea companiei, Ann Moore (Nr.11), spune despre Jung:"oamenii din jurul ei si-ar da si viata pentru ea". |
6. Anne Mulcahy - are 49 de ani si este presedinte si CEO la companiaXerox. Si ca presedinte si ca CEO, Mulcahy a reusit sa scape companiade la faliment. De anul trecut, ea si-a numit un nou CEO si a reusit saachite un credit bancar in valoare de 2,8 miliarde de dolari si a readuscompania spre profit. Dar probleme de genul acesta exista tot timpul. |
7. Karen Katen - presedinte al Grupului Farmaceutic din cadrul farmacieiPfizer. Chiar daca Wall Street-ul a reactionat cu prudenta la oferta pecare a facut-o Pfizer pentru licitarea firmei producatoare de medicamentePharmacia, Katen are si acum motive sa zambeasca. Cand fuziunea va fideja finalizata la sfarsitul anului, ea probabil ca va castiga inca 11miliarde de dolari, dupa doar un an de vanzari, dintr-o cifra totala deafaceri de 39 de miliarde de dolari. |
8. Pat Woertz - are 49 de ani si este vicepresedinte la compania ChevronTexaco. Castigurile lui Woertz aproape ca s-au triplat, ajungandla 81 miliarde de dolari, cand Chevron a fuzionat cu Texaco in lunaoctombrie, anul trecut, creand cea de-a opta din cele mai mari companiiamericane. Dar castigurile actuale provenite numai din vanzarile lantuluide benzinarii se ridica la 1,2 miliarde de dolari. |
9. Ann Moore - are 52 de ani si este presedinte si CEO la compania AOLTime Warner. Promotia pe care Moore a facut-o in iulie, anul trecut, afacut-o sa intre in posesia a 4,5 miliarde de dolari iar revista condusade ea a ajuns una din cele mai citite din lume. Desi AOL a pierdut 5miliarde de dolari in 2001 iar stocul a ajuns la doar 63% dupa aceastacadere, revista Time este o buna reclama pentru intreaga companie:profiturile sunt in crestere iar vanzarile vor creste cu aproape 25%. |
10. Shelly Lazarus - are 55 de ani si este presedinte si CEO la companiaOgilvy & Mather Worldwide. Profiturile din publicitate sunt inca lainceput in cadrul companiei Ogilvy, cunoscand o scadere de 30% in primajumatate a anului - dar Lazarus reuseste sa tina visteria plina. Agentiaei a castigat drepturile depline asupra brand-urilor Fanta si Sprite,in valoare de 100 de milioane de dolari, plus alti 400 de milioane dedolari proveniti din alte afaceri, numai in acest an. |