Sunt situaţii în care angajatorii fac concedieri pe motive legate de conduita la locul de muncă. Un job implică şi respectarea unui set de reguli, iar încălcarea acestora îţi poate pune slujba în pericol.
Iată câteva sfaturi care te ajută să eviţi situaţiile litigioase cu angajatorul.
1. Trebuie să cunoşti foarte bine sarcinile ce-ţi revin la locul de muncă. Acestea sunt menţionate în fişa postului.
2. Trebuie să citeşti şi să respecţi regulamentul de organizare şi de ordine interioară.
3. Din punct de vedere profesional, este esenţial să stăpâneşti temeinic cunoştinţele pentru a aduce plusvaloare prin munca pe care o prestezi.
4. Comunică în permanenţă orice problemă de natură profesională cu superiorii/superiorul, pentru a cunoaşte întotdeauna ceea ce ai de făcut.
5. Dacă întâmpini probleme la locul de muncă cu anumiţi colegi, nu încerca să-ţi faci singură dreptate. Rişti să fii concediată din motive imputabile.
6. Trebuie să te adresezi imediat superiorilor în cazul în care se ivesc probleme.
7. Încearcă să-ţi faci treaba în aşa fel încât să nu fi arogantă şi să nu jigneşti pe cineva. Demnitatea umană trebuie respectată mai presus de orice.
8. Încearcă tot timpul să obţii o confirmare din partea superiorului faţă de ceea ce faci, în sensul că este de acord cu lucrările realizate. E de preferat să ai în scris recomandarea lui.
9. Trebuie să te porţi decent la locul de muncă şi este important să ai un aspect îngrijit.
10. O stare conflictuală generează regres. Ca să poţi da randament, trebuie să ai în permanenţă un confort psihic.
Mult succes!