Aplicatia
pentru inregistrarea inventiei lui Bohlin a fost depusa la Oficiul
German de Inventii in 1958, iar geometria centurii inventate de
inginerul suedez era simpla: un V cu varful in jos pozitionat oblic.
Centura lui Bohlin era identica cu cea intalnita astazi pe orice masina
de serie, marea gaselnita a nordicului fiind faptul ca centura proteja
cu adevarat ocupantii, fiind dezvoltata prin analiza fizica si
fiziologica a unor subiecti. Chiar si acum, dupa 50 de ani, Volvo
recunoaste ca avantajul lui Bohlin a fost o forma geometrica perfecta,
si nu o inventie tehnologica de ultima ora. La cativa ani
de la dezvoltarea noului sistem de siguranta, Volvo vanduse patentul
lui Bohlin tuturor constructorilor lumii. Evident, constructorul suedez
a fost pirmul care a inclus noua centura cu prindere in trei puncte in
dotarea de serie a unui model auto: Volvo Amazon/120 (1959).
Acelasi constructor a fost care, in 1963, a anuntat ca toate modelele
sale sunt prevazute din fabrica cu centuri de siguranta de acest tip
pentru scaunele din fata. Foarte interesant este faptul ca,
initial, clientii au privit cu scepticism noua inventie, bazandu-se pe
istoria negativa a centurii anterioare, cu prindere in doua puncte.
Totusi, in urma unor teste publicate la nivel mondial, publicul s-a
convins de utilitatea centurii, anul 1965 fiind cel in care centura de
siguranta a primit binemeritata atentie din partea tuturor.In
paralel cu dezvoltarea sistemelor pentru scaunele din fata, Volvo
gandea deja un sistem de siguranta alternativ pentru ocupantii
scaunelor posterioare. Pana atunci, in 1965, convingerea populara era
(si a ramas astfel, daca e sa gandim la nivelul Romaniei) ca pasagerii
locurilor din spate sunt mult mai bine protejati decat cei din fata in
cazul unei coliziuni. Testele publicate de Volvo, care aratau ca un
pasager al locurilor din spate se transforma intr-o ghiulea de
3000-5000 de kilograme care ii poate ucide implicit pe cei din fata in
cazul unui accident, au schimbat viziunea populara. Obligativitatea
purtarii centurilor posterioare s-a transformat astfel intr-o lege
aplicabila astazi in foarte multe tari europene si in curs de
aplicabilitate in Romania.