In data de 12 august incep semifinalele concursului international Electrolux Design Lab, iar cei trei tineri romani care calificati in aceasta etapa au nevoie de cat mai multe voturi. Perioada de votare dureaza pana pe 15 octombrie, iar autorul celui mai votat proiect va castiga premiul „People’s Choice Winner”, care consta in 1.000 de euro.
Toti cei care voteaza proiectele tinerilor designeri romani vor intra automat in cursa pentru o excursie la Paris, la evenimentul din noiembrie, in cadrul caruia va fi desemnat castigatorul competitiei Electrolux Design Lab 2014.
In semifinale, romanii concureaza cu proiecte din intreaga lume, urmand ca juriul international Electrolux sa selecteze cei 6 finalisti ai competitiei. Cerinta pentru aceasta etapa a fost sa dezvolte o fotografie care sa comunice latura umana a conceptelor propuse de ei, sa explice care a fost inspiratia ce a stat la baza ideilor lor si care cred ca vor fi consecintele utilizarii proiectelor lor in viata de zi cu zi.
Cele trei concepte romanesti inscrise in semifinalele Electrolux Design Lab sunt:
• Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Rasteanu, studenta a Universitatii de Vest din Timisoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile si mirosurile alimentelor la nivel senzorial si transmite aceasta informatie catre un microchip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului sa simta gustul mancarii de care ii este pofta desi, de fapt, consuma alte alimente;
• Conceptul Instant Cleaning Glove
• Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subtire, din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara, reprezinta o sera modulara ce creste plantele de la nivelul de rasad pana la fruct in doar 24 de ore, folosindu-se de deseurile alimentare organice pentru compost, lumina solara si umiditate. Destinat amplasarii pe exteriorul cladirilor, GARDEN POD transforma deseurile alimentare in resurse utile, calculand procentul de nutrienti de care are nevoie fiecare planta pe care o contine. GARDEN POD poate fi controlat cu ajutorul unei aplicatii mobile;
Proiectele studentilor romani inscrise in aceasta noua etapa pot fi votate si vizualizate accesand www.electroluxdesignlab.com/2014/#applications si selectand Romania din lista de tari. Pentru inregistrarea unui vot, trebuie introduse adresa de email sau contul de Facebook. Pe adresa mentionata va fi trimis un email cu un link ce trebuie accesat, pentru validare.
Proiectele inscrise concureaza pentru premiul intai al Electrolux Design Lab, un internship platit, de sase luni, la un centru de design global Electrolux si 5.000 de euro. Premiul al doilea are o valoare de 3.000 de euro, iar premiul al treilea de 2.000 de euro.
Afla mai multe despre Electrolux Design Lab de pe canalele social media Electrolux:
Pentru informatii, acceseaza website-ul Electrolux Design Lab www.electroluxdesignlab.com
YouTube: youtube.com/user/electrolux
Facebook: facebook.com/Electrolux
Twitter: twitter.com/Electrolux
Flickr: flickr.com/photos/electrolux-design-lab
Pinterest: pinterest.com/electrolux
Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate in colaborare cu utilizatorii profesionisti si gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorului. Compania ofera solutii inovatoare, proiectate cu grija, atat pentru uzul casnic, cat si pentru cel profesional - produse precum frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer conditionat si electrocasnice mici. Sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire si Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde in fiecare an mai mult de 50 de milioane de produse clientilor din pese 150 de piete. In 2013 Electrolux a inregistrat vanzari de circa 12.6 miliarde de euro, avand 61.000 de angajati.
Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati http://group.electrolux.com