Lidl România: rezultate record obținute în cadrul colectei de alimente
Lidl România: rezultate record obținute în cadrul colectei de alimente organizată în parteneriat cu Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente. Solidaritatea clienților Lidl România a fost fără precedent: aceștia au donat 153,8 tone de alimente, pentru sprijinirea comunităților defavorizate.
Pentru a oferi persoanelor aflate în dificultate un sprijin în plus de sărbători, Lidl România, împreună cu Banca pentru Alimente, au organizat în decembrie 2023 cea de-a noua ediție a colectei de alimente, ce a avut loc la nivel național, în premieră în toate magazinele retailer-ului din țară. Cu ajutorul clienților Lidl România au fost strânse 153,8 tone de alimente, ce reprezintă mai mult de o treime din totalul cantității colectate de la prima ediție a colectei alimentare și până în prezent. Prin organizarea acestor inițiative, Lidl își propune să îi implice și pe clienții săi în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate. Astfel, de la prima ediție a colectei alimentare, din anul 2019 și până în prezent, clienții Lidl au donat peste 342 de tone de alimente. Toate acestea se alătură demersurilor Lidl de a veni în sprijinul persoanelor în dificultate: Lidl România este partener fondator al Băncilor pentru Alimente, și, de la inaugurare din 2016 și până în prezent, retailerul s-a implicat activ în lupta contra risipei alimentare, donând peste 2.000 de tone de produse alimentare și non-alimentare și spijinind financiar activatea Băncilor cu peste 9.000.000.000 lei.În decembrie 2023, pentru a oferi un sprijin în plus persoanelor aflate în dificultate, Lidl România, împreună cu Banca pentru Alimente și cu sprijinul FEPRA, au organizat cea de-a noua ediție a colectei de alimente. Acțiunea s-a desfășurat la nivel național, în premieră în toate magazinele Lidl din țară, produsele donate de clienți fiind astfel colectate de către cei peste 2.000 de voluntari ai Băncilor pentru Alimente și distribuite către 253 de ONG-uri din mai multe regiuni ale țării. În total au fost strânse 153,8 tone de alimente care au ajuns la aproximativ 39.000 de persoane vulnerabile: bătrâni, copii, adulți în prag de sărăcie sau persoane cu dizabilități.
Produsele cel mai frecvent donate au fost alimentele de bază, precum făină, ulei, paste, zahăr, orez, mălai și conserve. Printre Băncile pentru Alimente care au colectat cele mai mari cantități de produse se numără cea din Cluj, cea din Galați și din Roman. Și la această ediție a campaniei de colectare au participat toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente ale rețelei, din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Colectele de alimente organizate în magazinele Lidl nu sunt singurele acțiuni prin care retailerul își propune să susțină misiunea Băncii pentru Alimente. În calitate de partener fondator, retailer-ul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl România a investit peste 9.000.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 2.000 de tone de produse alimentare și non-alimentare.