H&M, în România după 21 de ani
Actualitate · Stirea zilei / 26.03.2011

Câteva sute de persoane s-au strâns în faţa primul magazin H&M deschis în România, vineri, 25 martie 2011, în AFI Palace Cotroceni. După o aşteptare de peste 20 de ani, românii şi în special româncele, au dat năvală în primul magazin din ţara noastră al retailerului din Suedia.

Câteva sute de persoane s-au strâns în faţa primul magazin H&M deschis în România, vineri, 25 martie 2011, în AFI Palace Cotroceni. După o aşteptare de peste 20 de ani, românii şi în special româncele, au dat năvală în primul magazin din ţara noastră al retailerului din Suedia.

 

Dacă ar fi venit la începutul anilor '90, oamenii i-ar fi primit ca pe adevăraţi elibaratori, acum competiţia este mult mai mare.


Deşi deschiderea a fost anunţată pentru ora 11.00, zeci de persoane au format o coadă în faţa magazinului încă de la primele ore ale dimineţii.



"Ştiau că magazinul se deschide la ora 11:00, însă multe persoane au venit încă de la ora 06:00, iar cozile au început să se formeze în jurul orei 08:00", a declarat pentru Mediafax un reprezentant al firmei de pază, care a adăugat că la coadă s-au strâns peste 500 de persoane.


Cei 60 de angajaţi ai magazinului au dansat şi au transformat aşteptarea clienţilor într-un eveniment festiv.

Primii 100 de clienţi au primit un cupon în valoare de 80 de lei, pentru cumpărături în magazin. Entuziasmul celor prezenţi a fost domolit de agenţii de securitate, aflaţi în număr destul de mare la intrarea în magazin, pentru a evita înbulzeala şi blocarea altor activităţi din mall.



 

H&M va deschide sâmbătă, 26 martie, magazinul din Unirea Shopping Center, urmat de cele din Băneasa Shopping City (31 martie), Plaza Romania (8 aprilie) şi Bucureşti Mall (15 aprilie). De asemenea, compania va mai deschide până la sfârşitul anului magazine în Braşov, Timişoara şi Cluj-Napoca.



H&M (Hennes & Mauritz AB) a fost înfiinţat în 1947 în Västerås, Suedia, de către Erling Persson. La acea vreme, magazinul comercializa numai haine de damă şi se numea Hennes, varianta suedeză pentru "hers" ("al ei"). În 1968, Persson a cumpărat magazinul de articole şi echipamente pentru vânătoare, Mauritz Widforss, şi a inclus în magazinul său şi articole vestimentare pentru bărbaţi, redenumindu-l Hennes & Mauritz, abreviat apoi ca H&M.



Retailerul suedez H&M cuprinde în prezent 2.200 de magazine în aproape 40 de ţări. Grupul are aproximativ 87.000 de angajaţi şi comercializează haine pentru femei, bărbaţi, adolescenţi şi copii.

Deşi destul de accesibil şi deloc exclusivist, brandul H&M este foarte popular şi printre vedete. Cea mai recentă dovadă că celebrităţile sunt pasionate de hainele suedezilor este un interviu al Primei Doamne a Americii, în care aceasta purta o rochie H&M în valoare de 35 de dolari, uşor modificată.



Şi actriţa Natalie Portman, proaspăta câştigătoare a unui premiu Oscar, a purtat la petrecerea organizată înaintea galei de decernare a prestigioselor premii o rochie H&M în valoare de 49.99 de dolari.

Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro