Patru proiecte romanesti au trecut in a doua etapa a competitiei Electrolux Design Lab 2014, dupa ce, in prima faza a concursului, Romania a inregistrat cel mai mare numar de calificari la nivel mondial.
„Trei proiecte au primit votul juriului, iar al patrulea votul publicului, ceea ce nu poate decat sa ne bucure si sa ne reconfirme valoarea si potentialul tinerilor romani care au gandit aceste concepte. Prin intermediul lor, Romania este si mai aproape de a castiga un loc pe harta designului international, calificandu-se in Top 70+ si trecand in etapa urmatoare”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing & Communication Manager Electrolux Romania.
In etapa a doua, concurentii va trebui sa dezvolte textele si vizualurile prin care sa isi sustina conceptele inscrise in concurs, detaliindu-si ideile. Astfel, isi vor dovedi calitatile de designeri, aratand cum un concept spectaculos poate prinde contur in practica. Juriul va tine cont in primul rand de felul in care aceasta imbinare a elementelor raspunde cel mai bine nevoilor consumatorilor. Descrierile conceptelor dezvoltate vor putea fi inregistrate de catre participanti direct pe platforma www.electroluxdesignlab.com in perioada 9 – 15 iunie. Proiectele vor putea fi votate de catre public incepand cu perioada 16 – 28 iunie, iar cele mai votate trei proiecte vor ajunge direct in Top 35.
Cele patru concepte romanesti care au trecut in etapa urmatoare a Electrolux Design Lab sunt:
• Conceptul Instant Cleaning Glove al lui Stefan Bogdan, din cadrul Universitatii de Arte si Design din Timisoara, este un proiect ce imbina nanotehnologia, razele laser si apa intr-o solutie rapida si eficienta de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au aparut;
• Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subtire, din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara, reprezinta o sera modulara ce creste plantele de la nivelul de rasad pana la fruct in doar 24 de ore, folosindu-se de deseurile alimentare organice pentru compost, lumina solara si umiditate. Destinat amplasarii pe exteriorul cladirilor, GARDEN POD transforma deseurile alimentare in resurse utile, calculand procentul de nutrienti de care are nevoie fiecare planta pe care o contine.
• Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Rasteanu, studenta a Universitatii de Vest din Timisoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile si mirosurile alimentelor la nivel senzorial si transmite aceasta informatie catre un microchip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului sa simta gustul mancarii de care ii este pofta desi, de fapt, consuma alte alimente.
• Proiectul AMO – Love people al lui George Preoteasa, din cadrul The Alternative School for Creative Thinking din Bucuresti, este un purificator inteligent al aerului, care imbina functia sa de baza cu functii de divertisment si educare a copiilor diagnosticati cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii.
Proiectele studentilor romani incluse in topul 70+ pot fi vizualizate accesand www.electroluxdesignlab.com/2014/#applications si selectand Romania din lista de tari.
Etapele Design Lab:
Inscriere idee concept si schita, 6 aprilie
Etapa 1: Top 100+ si votare, mai
Etapa 2: Top 70+ si brief nou, mai - iunie
Etapa 3: Top 35 si brief nou, iulie si august
Etapa 4: Desemnarea finalistilor, evenimentul desemnare castigator, noiembrie
Afla mai multe despre Design Lab de pe canalele social media Electrolux:
Pentru informatii si inscrieri, acceseaza website-ul Design Lab
YouTube: youtube.com/user/electrolux
Facebook: facebook.com/Electrolux
Twitter: twitter.com/Electrolux
Flickr: flickr.com/photos/electrolux-design-lab
Pinterest: pinterest.com/electrolux
***
Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate in colaborare cu utilizatorii profesionisti si gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorului. Compania ofera solutii inovatoare, proiectate cu grija, atat pentru uzul casnic, cat si pentru cel profesional - produse precum frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer conditionat si electrocasnice mici. Sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire si Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde in fiecare an mai mult de 50 de milioane de produse clientilor din pese 150 de piete. In 2013 Electrolux a inregistrat vanzari de circa 12.6 miliarde de euro, avand 61.000 de angajati.
Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati http://group.electrolux.com.