De la 1 ianuarie, Facebook va face mai multe modificări importante, menite să îmbunătățească experiența utilizatorilor
Încearcă să împiedici oamenii să îţi spargă contul
Sfatul experţilor în securitatea cibernetică este să foloseşti autentificarea în doi paşi pe orice site în care oferi multe informaţii de natură personală. Acest tip de autentificare se numeşte, în cazul Facebook, "Login Approvals" şi se găseşte tot la "Security Settings". Dacă alegi “Require a security code to access my account from unknown browsers”/ "Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute", Facebok îţi va trimite un SMS cu un cod de fiecare dată când vei încerca să intri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îţi va asigura accesul şi, în plus, dacă primeşti un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci să intri pe Facebook, atunci vei şti că altcineva încearcă să îţi spargă contul.
Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate
Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare, notează Mediafax.
Secţiunea de publicitate, "Ads", se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului "Settings". Apasă butonul "Edit", din dreapta secţiunii "Ads and Friends". Aici poţi să afli mai multe despre "social ads", care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da "Like" la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea "Pair my social actions with ads for" / "Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru" şi alege "No One"/ "Nimeni". Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este "Only My Friends" / "Doar prietenii mei".
În continuare, vei vedea opţiunea "Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / "Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului". Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către "Digital Advertising Alliance", unde poţi alege să nu mai primeşti "reclame bazate pe comportamentul online" de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.
Foto: AFP/Mediafax, Hepta
Încearcă să împiedici oamenii să îţi spargă contul
Sfatul experţilor în securitatea cibernetică este să foloseşti autentificarea în doi paşi pe orice site în care oferi multe informaţii de natură personală. Acest tip de autentificare se numeşte, în cazul Facebook, "Login Approvals" şi se găseşte tot la "Security Settings". Dacă alegi “Require a security code to access my account from unknown browsers”/ "Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute", Facebok îţi va trimite un SMS cu un cod de fiecare dată când vei încerca să intri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îţi va asigura accesul şi, în plus, dacă primeşti un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci să intri pe Facebook, atunci vei şti că altcineva încearcă să îţi spargă contul.
Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate
Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare, notează Mediafax.
Secţiunea de publicitate, "Ads", se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului "Settings". Apasă butonul "Edit", din dreapta secţiunii "Ads and Friends". Aici poţi să afli mai multe despre "social ads", care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da "Like" la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea "Pair my social actions with ads for" / "Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru" şi alege "No One"/ "Nimeni". Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este "Only My Friends" / "Doar prietenii mei".
În continuare, vei vedea opţiunea "Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / "Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului". Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către "Digital Advertising Alliance", unde poţi alege să nu mai primeşti "reclame bazate pe comportamentul online" de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.
Foto: AFP/Mediafax, Hepta