Ediţia a XII-a a Festivalul Brazilor de Crăciun
Evenimentul le va oferi miilor de copii din medii defavorizate darul de a scrie şi a citi.
Din licitaţia celor 26 de brăduţi creaţi special pentru Festivalul Brazilor de Crăciun de designeri, instituţii şi de copiii de la Salvaţi Copiii, bilete de tombolă şi sponsorizări s-au strâns 185.000 de euro. Suma astfel colectată va fi utilizată de Organizaţia Salvaţi Copiii pentru 2.500 de copii şi familiile lor deja cuprinşi în programele de Educaţie Preşcolară, Şcoală după Şcoală şi A Doua Şansă.A XII-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun a fost prezentată de Andreea Raicu şi Andi Moisescu, întreaga atmosferă din seara de 6 decembrie, seara magică a lui Moş Nicolae, fiind sub semnul dărniciei şi al binelui. Gala Festivalului avut loc la Hotel Radisson Blu.
De 12 ani, Salvaţi Copiii organizează Festivalul Brazilor de Crăciun cu scopul de a strânge fondurile necesare continuării programelor sociale realizate pentru sprijinirea copiilor proveniţi din medii sociale defavorizate. 10% dintre copiii între 0 şi 17 ani din România trăiesc în gospodării fără nicio persoană care să aibă un loc de muncă. De asemenea, 362.062 copii între 3 şi 17 ani nu sunt integrați în sistemul de învățământ (preșcolar, general, liceal sau școală profesională)[i].
„Ediţia aceasta a oferit cea mai bogată galerie de brazi şi o impresionantă implicare din partea partenerilor noştri, cărora le suntem extrem de recunoscători. Mulţumim tuturor pentru suport şi ne bucurăm că putem sprijini în continuare sistemul educaţional din România”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
În cele 12 ediţii de până acum, Festivalul Brazilor de Crăciun a reuşit strângerea sumei de 2.669.100 euro, utilizată pentru reintegrarea şcolară a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar pentru copiii din comunităţile sărace. De asemenea, familiile lor au primit ajutor financiar şi consiliere în centrele educaţionale Salvaţi Copiii România.
La această ediţie, brazi originali şi spectaculoşi, realizaţi din cele mai diverse materiale, au fost creaţi de următorii designeri români: Doina Levintza, Wilhelmina Arz, Lena Criveanu & Mihaela Glăvan, Rita Mureşan, Stephan Pelger, Alexandru & Mihnea Ghilduş, Ana Wagner & A. David Gallery, Kristina Dragomir & Europa FM, Cristian Samfira, Carmen Ormenişan, Iris Şerban, Claudia Castrase & artistul vizual Bodo, Irina Solomon & Azay, Veronica Zaharia & The One, Mădălina Dorobanţu, Maria Marinescu, Mirela Diaconu, Hamid Nicola Katrib & United Media, Rhea Costa şi Malvina Cervenschi. La aceştia se adaugă: Oxette, Anca Rusu, pictorul Bogdan Mihai Radu, Mark Twain International School, bradul presei, precum şi bradul creat de copiii din centrele educaţionale Salvaţi Copiii.
Brazii vedetă ai serii au fost creaţi de Alexandru şi Mihnea Ghilduş - Cortina cu Surprize (adjudecat de BCR, cu 10.000 euro), Anca Rusu – prinţesa Polonic (achiziţionat de Renovatio, pentru 10.000 euro), iar Carrefour România a achiziţionat bradul The One cu 7.000 de euro. Bradul Organizaţiei Salvaţi Copiii a primit donaţii în valoare de 8.800 de euro.
Această Gală a avut ca parteneri: BCR (Sponsor Diamond), Renovatio Solar, Five’s, EDP Renewables, Henkel, Luxoft (Sponsori Platinium), Banca Românească, Petrom, Porsche România, Romanian Business Consult, Anchor Group (Sponsori Gold), Apa Nova Bucureşti, Carrefour, Catena, Kaufland Romania, Lemet, Oscar Downstream, PayPoint, UPC, Teraplast Grup, Class Living, Radisson Blu Hotel, TTS Group (Sponsori Silver).
Cumpărătorii brazilor au fost: Anca Vlad, Radu George şi Ruxandra Andronache (Catena), Marius Ivan, Cristina Zegheru (Europa FM), Andrei Dumitrescu (Henkel România), Andreea Mihai (Carrefour), Irina Florea (Sorla M&D), Georgiana Radu (Lidl România), Dana Bulat (United Media), Alina Iaciu, Corneliu Cojocaru (BCR), Frank Colin, Ovidiu Buta şi EDPR.