Cardul de credit este tentant, dar folosirea lui nesăbuită te poate ruina  Orice abatere de la această regulă se plătește scump și îți va afecta nu doar bugetul, ci și modul de a-ți organiza bugetul și chiar viața. Oamenii care nu sunt cumpătați și nu se obișnuiesc să economisească, preferând să cheltuiască, nu au nicio șansă să devină bogați sau măcar să-și îmbunătățească situația financiară, consideră Cuban.

Cunoscut datorită emisiunii de televiziune "SharkTank", omul de afaceri american Marck Cuban este investitor, producător de film, autor şi deţine clubul de baschet Dallas Mavericks, lanţul de cinematografe Landmark Theaters şi compania Magnolia Pictures. În 2011, el a publicat cartea „Cum să câştigi în sportul numit business“, în care detalia experienţele sale din afaceri.


Cuban s-a născut în 1958 în Pittsburgh, Pennsylvania, într-o familie de evrei. Bunicul său din partea tatălui şi-a schimbat numele de familie din Chabenisky în Cuban după ce a emigrat din Rusia; bunicii din partea mamei erau de origine română. Prima experienţă de business a avut-o la 12 ani, când a vândut saci de gunoi pentru a-şi cumpăra o pereche de adidaşi pentru baschet.

Mark Cuban a urmat cursurile Universităţii din Pittsburgh, unde a devenit membru al frăţiei Pi Lambda Phi; a avut de-a lungul facultăţii mai multe slujbe, cum ar fi barman, instructor de dansuri disco sau organizator de petreceri. El s-a transferat apoi la Universitatea din Indiana, de unde a obţinut în 1981 o diplomă în administrarea afacerilor.


În 1982, Mark Cuban s-a mutat în Dallas, Texas, unde s-a angajat ca agent de vânzări pentru una din primele companii implicate în comercializarea calculatoarelor, Your Business Software (YBS). A fost concediat după câteva luni şi a decis să pornească propriul său business, MicroSolutions, luând cu el o parte dintre clienţii YBS. A vândut compania şapte ani mai târziu, în 1990, pentru 6 milioane de dolari.

În 1995, alături de fostul său coleg de facultate Todd Wagner, Cuban a pus bazele Audionet, un start-up în domeniul transmisiunilor online. În 1998 compania s-a transformat în Broadcast.com, iar un an mai târziu a fost achiziţionată de Yahoo!, în schimbul 5,7 miliarde dolari.




Foto: Hepta
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro