O valoare națională și un motiv de mândrie - așa este descris ursul brun de către români, conform unui studiu desfășurat de URSUS la aniversarea a 135 de ani de existență. 82% dintre români sunt mândri că în țara noastră trăiesc urși bruni, regele pădurilor având în România cea mai mare răspândire din Europa, după Rusia.
Prezența ursului în munți nu este doar un motiv de mândrie națională, în același timp, 86% dintre români cred că este important ca pădurile noastre să fie populate de urși bruni, prezența acestora fiind dovada unui mediu sănătos și nealterat.
De asemenea, ursul brun are o imagine conturată puternic în ochii românilor, principalele atribute pe care ei le asociază cu regele pădurilor fiind: puterea, imaginea de lider, curajul, identitatea românească, dar și ideea de natură curată.
La aniversarea a 135 de ani de existență, URSUS sărbătorește ursul brun, care a fost simbolul mărcii URSUS încă de la începuturile producerii acestei beri.
Ca parte din campania aniversară a creat o ediție unică de doze dedicată ursului brun românesc, pe care românii le pot achiziționa din magazinele din întreaga țară. Cele 5 design-uri diferite prezente pe doze, reinterpretează imaginea ursului brun, într-o manieră originală.
O alta inițiativă importantă a campaniei este demararea unui parteneriat de 3 ani cu organizația WWF România, prin care URSUS își propune să crească nivelul de conștientizare în ceea ce privește importanța ursului brun în România ca specie simbol. Astfel, începând cu acest an, URSUS susține activitățile singurului Centru pentru Reabilitarea Urșilor Orfani din țara noastră și din Europa, ce va purta de aici înainte numele Centrul URSUS pentru Reabilitarea Urșilor Orfani. Centrul se află în Munții Hășmaș, departe de orice așezare umană și este singurul centru care oferă o șansă reală de supraviețuire puilor de urs orfani, folosind metode de reintroducere a acestora în mediul lor natural. Susținerea mărcii contribuie la asigurarea resurselor ce țin de buna funcționare a centrului: refacerea țarcurilor de pe traseul de reabilitare, hrană pentru puii de urs și dezvoltarea resurselor umane din cadrul centrului.
*Studiul a fost efectuat de către compania Exact Cercetare și Consultanță în perioada 20- 23 septembrie 2013, pe un eșantion de 495 persoane, cu vârsta cuprinsă între 18-50 ani, din mediul urban, prin metodologia CAWI (computer assisted web interviewing)*.
Eroarea maxima de esantionare este+/- 4.4% la un nivel de incredere de 95%