37 000 de euro pentru campania “Vreau in clasa a noua”
Actualitate / 22.11.2012

In luna octombrie, KFC si Pizza Hut au sustinut pentru al cincilea an consecutiv campania de strangere de fonduri “Vreau in clasa a noua”, reusind ca, impreuna cu clientii lor, sa stranga peste 37.000 euro, depasind astfel suma stransa anul trecut (31.000 euro). Fondurile colectate vor ajunge la organizatia World Vision Romania care va acorda burse de studiu pentru 125 de copii fara posibilitati financiare din mediul rural.

Sub deviza „Impreuna putem schimba vieti”,clientii KFC si Pizza Hut, au raspuns invitatiei de a se alatura din nou campaniei „Vreau in clasa a noua”.Impreuna cu acestia, angajatii celor doua lanturi de restaurante au contribuit la strangerea de fonduri organizand actiuni inedite – licitatii cu produse proprii, campionate de volei, cross-uri, concerte caritabile etc – in urma carora au reusit sa stranga fonduri suplimentare pentru campanie.

Prin proiectul ’’Vreau in clasa a noua’’ initiat de World Vision Romania in 2008, cu ajutorul companiilor partenere si a donatorilor generosi, mai  multi copii saraci de la tara care au terminat gimnaziul si au intrat la liceu la oras, dar care nu isi pot permite acoperirea cheltuielilor, primesc sprijin pentru a-si continua studiile. Lipsa educatiei din viata unui elev il tine departe de atingerea adevaratului sau potential, iar o bursa inseamna o sansa la implinire.


Copiii inclusi in proiect sunt selectati in functie de situatia financiara a familiei din care provin, de rezultatele scolare si de dorinta lor de a-si continua studiile.
Elevii beneficiaza pe toata perioada liceului nu doar de o bursa lunara care le acopera cheltuielile, dar si de o serie de activitati extracuriculare, consiliere psihologica si alte tipuri de activitati menite sa le permita o integrare cat mai buna la liceu si in mediul urban, astfel incat riscul de abandon scolar sa fie cat mai redus.  


Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica, in Raportul referitor la Programul de Reforma Nationala prezentat Uniunii Europene in martie 2012 de catre Guvernul Romaniei, se specifica faptul ca rata abandonului scolar in mediul rural este de 27.9%. Copiii sunt nevoiti sa abandoneze scoala din cauza situatiei financiare precare a familiei, a lipsei de sustinere a familiei si a dificultatii de a se adapta mediului liceal/urban, iar cei mai multi dintre ei renunta la studii in clasele a IX-a si a X-a.


In cei cinci ani de implicare in aceasta campanie, KFC si Pizza Hut impreuna cu clientii lor au reusit sa stranga aproximativ 170.000 de euro, suma care pana in prezent a ajutat nu mai putin de 546 de copii sa-si continue studiile la liceu, anul acesta urmand ca si alti 125 de copii sa primeasca burse de studiu.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro