Săptămâna trecută s-a încheiat cea de-a 11-a ediție a evenimentului de afaceri Zilele Biz (www.zilelebiz.ro), desfășurată pe parcursul a cinci zile, la care au participat peste 1600 manageri și antreprenori din cinci domenii de business: Antreprenoriat, Inovație, Management, CSR, Media&Marketing. Evenimentul a avut loc la Howard Johnson Hotel și a fost organizat de către revista Biz în perioada 12-16 noimebrie.
“Zilele Biz este cel mai mare eveniment de afaceri din România. Nicio altă conferință de business nu se desfășoară pe o perioadă cinci zile. Mai mult, putem spune că este primul eveniment de afaceri, fiindcă a fost lansat în 2002 și de atunci s-a menținut la același nivel de performanță. Credem insă că ZileleBiz este cel mai relevant eveniment de business din România, prin calitatea conținutului, nivelul speakerilor și al audienței”, declară Marta Ușurelu, redactor-șef al revistei Biz.
Deși suntem într-un context economic ostil, am descoperit la Zilele Biz nu doar motive de speranță și optimism, ci surse consistente de performanță și creativitate în afaceri. Se remarcă un puternic val de tineri care încep afaceri noi într-un mod neconvențional, compensând lipsa resurselor cu creativitatea și ingenioziatatea.
Analizând poveștile de succes ale unor afaceri cum sunt Bitdefender, Continental Hotels, Sameday Courier, Eurolines, AfredoFoods, Integra sau ale unor start-up-uri reiese faptul că ‘antreprenorii trebuie lăsați să tragă înainte economia românească’, așa cum a subliniat Aneta Bogdan în deschiderea primei zile a evenimentului. Studiul Profilul Antreprenorului Român a arătat că acele trăsături care deosebesc antreprenorii de “restul românilor” - inițiativa, accentul pe calitate, munca în echipă, eficiența, implicare și responsabilitate - sunt acelea care fac diferența dintre supraviețuire și performanță.
La această ediție s-au lansat patru studii de piață realizate exclusiv pentru Zilele Biz, care au analizat: profilul antreprenorului român, sursele inovației, aspirațiile și valorile naționale și sursele creativității în funcție de tipologia reclamelor. Zilele Biz a reunit peste 75 speakeri – antreprenori de top, mentori, modele și practicieni de elită – care au purtat audiența printr-un adevărat maraton de prezentări, keynotes, dezbateri în panel.